dilluns, 30 de novembre del 2009

UN JOC D'OUS



Perquè en aquestes èpoques d'abusos per part de magistrats i de peixos grossos corruptes que no paren d'ensibornar-nos amb males arts, cal tenir-ne un parell, cal tenir un parell de dallonses que no sonen quan ens els toquen. Per combatre les injustícies em remeto a les armes dels poetes: les paraules.






OUS DOS




Cuinant a dins la cuina d'una tasca


reneg dels poderosos i somnii


que véns i em treus d'aquesta soll pudenta,


on fins i tot la pell put com fritel·la.


Mentre fregesc els ous la ment em vola


i m'imagín ben lluny de pells i closques


covant-te els ous, així, sense fregir-los,


no pensant, ous...; no salpebrant-los, ous...


A dins la cuina, qui sóc jo? Dos ous


que enyoren amb desigs bessons els ous


de qui em teixeix de clara vermellor?


A dins la cuina, qui sóc jo? L'obrer?


La multitud? L'amor? Un esglaó


en la columna monstruosa i fètida


dels ous i del desig fregit amb oli?


Qui sóc? I aquí a fora qui m'escolta?


Els sindicats no es miren aquests ous.


Tothom qui menja això se'n va a la mort.


N'estic ja fins als ous, de tot això.






Els joves i les vídues; Carles Rebassa






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada