divendres, 12 de juny del 2009

AVE FLORENTINO!


Perquè és el nou emperador del món del futbol. Apa! 94 quilos per Cristiano Ronaldo, més els 65 de Kaká, més els 48 que es pgaran per David Villa i tot sumat: 207 MILIONS D'EUROS! Caixa cobri! Avui els diaris esportius catalans es pregunten d'on redimonis deu treure els pistrincs (nota: el substantiu "pistrinc" no pareix al DIEC però sí a l'Alcover-Moll. S'hi diu: Diners en llenguatge d'argot o molt familiar. Si, ja ho sé que el que diu l'IEC va a missa, però és que m'agrada la paraula "pistrinc" què voleu que us digui!). Doncs això, d'on treu els pistrincs l'emperador Florentino? De l'especulació immobiliària?, De negocis bruts? Del dessota de la catifa del seu despatx? De la guardiola (SI HOME! QUÈ MÉS VOLDRIES TU FLURENTINU QUE TENIR EN PEP A LA BANQUETA!!!) en forma de porquet que té a la taula? La qüestió és que aquest pájaru ha pogut comprar els cromos amb què tot el madririsme somiava, per molt que s'hagi desdinerat. Jo ja he començat a sentir els primers culers patidors (el culer que anava a veure als anys vuitanta els quatre partits del Gamper-quan encara feien semifnals, tercer i quart lloc i final-, cantava l'himne tot esgargamellant-se i es fotia un entrepà de butifarra a la mitja part tot acompanyat d'un bon trago de vi que duia en una bóta de pell) que em diuen que ai, ai, ai que aquest Rumaldu i aquest Caca la saben remenar, que sí sí que el Barça ens ho ha guanyat tot aquest any però que ja vuràs com l'any que ve fotran la fi del cagalàstics! Refotre, quina por noi! Que no us en recordeu que tenim en Xavi, l'Iniesta i en Messi naltros? Au va, que els dic, prò que no veieu que aquests madrilenyus no sabran que fer-ne de tants davanters? Com els col·locaran al camp tants jugadors que ocupen la posició de mig camp en amunt? Això a mi em recorda una època en la qual tot això dels llibres no m'interessava gaire (ai quins pardalets devia tenir al cap!) i em passava tardes i tardes jugant amb el PC FÚTBOL i amb el qual podies no només jugar els partits més espectaculars que et passessin pel magí sinó que també podies fer de Florentino i vendre i comprar els jugadors que et semblava. A mi sempre em passava el mateix, gastava més del que es pot gastar perquè venia poc i comprava els davanters més cars. De primer els feia jugar tots alhora encara que els hagués de posar de porter! (o carai! jo volia tenir onze tios qe em fessin trenta gols per temporada jo!) I tot això sense cap mena de criteri. Lògicament, com que havia estirat més el braç quue la màniga, doncs... feia entrar el club en números vermells i sempre acabaven despatxant-me (m'ho tenia merescut per burro!). Doncs amb Florentino potser passa el mateix. Tinc la sensació que tard o d'hora el polvorí blanc fotrà un pet com un aglà; a més a més, ningú no ha pensat que tants galls al galliner, tants Kakás i Kokós poden acabar estirant-se els cabells (a ca nostra encara recordem què va passar amb en Ronaldinho)? I si no, el temps dirà!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada